Monday, January 11, 2010

SKETSA CINTA

From: nana cpp_radionet

SKETSA
CINTA

Asmaraku telah dibuktikan oleh waktu

Segala penantian telah ditunjukkan dalam perjalanan

Dan ketika Tuhan menjawab doa

Maka kita benar-benar menyatu dalam cinta

Kini tulus hatimu mengajakku mendaki

Dalam sebuah gunung cinta tertinggi

Yang puncaknya menembus awan

Tempat malaikat dan bidadari berkawan

Kitapun menyanyi

Dan bayangan serta angan kita menari-nari

Tetaplah aku jadi semangatmu

Sebab hadirmu adalah energiku

Tetaplah aku membuatmu tentram

Sebab dalam hatimu cintaku bersemayam

Kita masih akan terus menyanyi

Dan harapan kita tak berhenti menari

Mas,

Kita telah mencapai puncak cinta tertinggi

Maka jangan pernah lepas aku

Sebab jika kau berhenti memelukku

Aku akan terbanting sepanjang tebing

Lalu mati...

Tak akan pernah hidup lagi.

Kalau aku mati,

Kapan kita akan menyanyi lagi ?

Sambil melihat anak-anak kita menari ?

(Mas, kita pernah berjanji...

Di masa tua kita nanti,

Kita akan bergandengan tangan jalan pagi

Lalu kau mengantarku belanja

Sesampai di rumah, aku akan menyiapkan sarapan kita

Sementara kau baca koran di teras rumah

Kita menunggu telpon dari anak-anak kita

Kita akan menikmati hari itu, kan ?)

http://fuzna.multiply.com/journal/item/181

No comments:

Post a Comment